Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Eindrapport stage Fieke – HAS-student
Fieke, een oud stagiaire, heeft tijdens haar stage periode 2021-2022 een mooi onderzoek gedaan naar potentiële afzetmarkten voor ’t Mortelke. Voor haar onderzoek heeft ze verschillende potentiële afnemers bezocht waaronder ook veel verschillende restaurants, en hun bevraagd naar hun behoeftes met betrekking tot het afnemen van producten van een voedselbos. De resultaten van het onderzoek zijn lekker concreet en goed voor de verdere ontwikkelingen van ’t Mortelke! Ook is het onderzoek van Fieke goed ontvangen door de HAS en deze heeft haar onderzoek gepubliceerd op de website van de HAS! Wij zijn erg trots op dit onderzoek en de resultaten die daarmee zijn behaald.
Bij ’t Mortelke willen we graag het delen van kennis stimuleren om zo de ontwikkelingen in de voedselbolsector te promoten. Hierover hebben we al eerder een blog geschreven. Klik hier om deze te lezen!
Je kunt het volledige eindresultaat van het onderzoek van Fieke lezen op de website van de HAS: Lectoraat Innovatief Ondernemen met de Natuur! Neem even een kijkje als je interesse hebt om meer inzicht te krijgen in de behoeften van de markt met betrekking tot samenwerkingen met voedselbossen. Ook staan er heel veel andere interessante publicaties van HAS-studenten op dit platform. Deze publicaties zijn voornamelijk gericht op onderzoek naar de voedselbossector, bijvoorbeeld naar de potentie van verschillende verdienmodellen. Dit kan interessant zijn om te lezen als je zelf een voedselbos hebt of eraan denkt er een op te zetten. Dus neem eens een kijkje!
Positieve bij effecten
Het onderzoek van Fieke heeft meer dan alleen kennis gebracht. Het heeft er ook voor gezorgd dat restaurants op de hoogte zijn van ons bestaan. Meerdere van de restaurants die door Fieke geinterviewd zijn, zijn nu ook klant geworden van ’t Mortelke. Met andere woorden, kan kennis vergaring en deling nog vele andere positieve bij effecten hebben. Gewoon doen dus!